"sometimes there is NO next time, NO second chance, NO time out.... sometimes....it's NOW or NEVER...."

Tuesday 8 March 2011

Failure 4 - Alamanda Putrajaya.

Sale di Alamanda makin lama makin merosot..lelebih lagi bila depan kiosks gua tertonggok satu kiosk baru..dah le tertonggok, besar lak tu..kiosk gua dah mula tersorok..kiosk nih buat promotion cuti2 malaysia..mcm information kaunter la..gua sudah mula panas hati..gua mintak pindah tempat..nasib baik dapat jugak pindah kat depan skit..so boleh lah bernafas jugak..Gua kena pikirkan sesuatu dgn bisness gua..produk gua dah mula kelihatan tidak best..sebabnya, ada sebiji kiosk suka sgt tiru gua..ape yg gua jual dia nak jual..hangin2..penat cari idea..org lain ciplak..tapi xpe..gua kena buat perubahan besar-besaran..gua berpindah pulak pada bisness printing..satu2satunya kiosk yg buat printing..nasib baik management approve..setelah pikir masak2, tanpa ape2 pengalaman..gua teruskan niat gua..tapi masalah yg paling besar, gua xtau buat design..gua tanya kawan2..diorg pakai illustrator dan photoshop..berbekalkan software pirate, gua pun explore la sendiri..dan akhirnya gua pun kompiden nak buat..

2 tahun dah gua bisness kat alamanda...Gua dah plan yang agak besar utk masa depan gua..gua dah mula serius nak cari kedai..nak sewa yang besar skit..gua pun kumpul lah duit skit..Akhirnya gua pun amik keputusan nak bukak kedai printing kat bangi..gua jumpe owner kedai tu..gua pun byr deposit kedai..RM14k..abis duit gua..xdapat gua nak beli seluar levis..dalam pada masa gua sibuk2 habiskan duit utk bukak kedai kat bangi..management alamanda call..rupanya ada cerita, gua diterminate dari alamanda sebab katanya bisness gua xsesuai dengan konsep alamanda..peerrgghhh...disitulah tempat gua cari makan utk famili gua..katanya cuma 1 option yang ada..diorg kasi gua permanent space tapi lokasi kat bawah tangga kat parking..GILA!!! hantu pun xlalu area tu..camner gua nak bisness..nak renovate lagi..lastly, gua amik keputusan untuk keluar dari alamanda..malam terakhir gua kat alamanda..gua menangis..malam gua tidur terus menangis...cuma gua tetap percaya sebenarnya Tuhan ada plan lain utk gua..berakhirlah dunia gua di alamanda..dan gua berdoa semoga hari esok lebih byk rezeki yang akan dtg...

No comments:

Post a Comment