"sometimes there is NO next time, NO second chance, NO time out.... sometimes....it's NOW or NEVER...."

Tuesday 3 June 2014

Misi Membantu Gelandangan

Assalamualaikum. Mungkin nasib kita jauh lebih indah dari mereka.

Kepada sekelian sahabat2 saya. Saya bersama kawan2 yang lain akan menyampaikan bantuan kepada anak2 gelandangan di Kuala Lumpur. Rupa2nya masih ramai lagi anak2 gelandangan di negara kita yang memerlukan bantuan dan sokongan. Jangan biarkan mereka terus ketinggalan. Ayuh sama2 kita membantu sekadar kemampuan kita.

Saya akan melancarkan satu misi membantu anak2 ini dan keluarga mereka. Jika anda ingin membantu, anda boleh sumbangkan barang2 keperluan seperti dibawah. SAYA TIDAK MENERIMA WANG TUNAI. Keperluan yang bertanda * adalah keperluan yang dilihat sangat membantu.

1. Pakaian baru/terpakai/tuala
2. Kasut/sandle/selipar/stokin
3. Selimut/bantal/toto
4. * Biskut/susu pekat/susu tepung
5. * Makanan kering/ tepung/minyak masak
6. Ubat nyamuk/spray
7. * Pampers/keperluan bayi - susu, pakaian, minyak telon, bedak dll
8. Buku kanak2- umur 4 -10 tahun
9. * Cerek air/periuk nasi elektrik
10. Al quran/mukadam/buku agama

Semua barang2 bolehlah dihantar ke office saya. Sila packingkan didalam kotak dengan sempurna. Alamat office saya adalah seperti di bawah :

The Red Studio
No.7, Jalan 7/7c, Seksyen 7, Bandar Baru Bangi. (Kedai warna merah di sebelah JPJ Seksyen 7 Bangi).

Boleh hubungi staff saya En Fatah Atah 0172329804 untuk mengetahui lokasi office saya. Maaf, saya tidak menyediakan perkhidmatan mengambil barang2 anda.

Semua sumbangan akan diserahkan Insyaallah seperti maklumat dibawah :

Tarikh : 14 Jun 2014
Masa : Jam 9 malam
Lokasi : Chow Kit dan kawasan sekitar

Nota :

A. Walaupun sumbangan kita merupakan barangan terpakai, diharapkan agar kita semua mencari barang2 yang masih sempurna sifatnya. Elakkan barangan yang boleh dikategorikan sebagai sampah. Anggaplah mereka seperti anak2 dan keluarga kita sendiri.

B. Jika ada barangan yang berupa makanan, mohon anda lihat pada tarikh luputnya. Saya hanya akan menghantar barang2 tersebut pada tarikh yang dinyatakan diatas.

C. Pastikan semua barangan di packing didalam kotak supaya mudah saya nak menyusunnya satu persatu didalam opis saya dan didalam lori nanti.

D. Misi ini adalah inisiatif individu dan kawan2. Tiada mana2 parti politik, persatuan atau NGO yang terlibat.

Terima kasih kepada yang telah memberi sumbangan. Pada yang masih belum lagi, saya mengalu-alukan sokongan anda sekelian. Semoga usaha kita yang sedikit ini dipermudahkan oleh Nya. Insyaallah.

Mohon sharekan kepada mana2 group dan page lain. Terima kasih.

- Fairus Mohd Tabiee
0123272920
www.fairustabiee.com

No comments:

Post a Comment